Contant geld uit de bus per 1 januari 2018

Home > NIEUWS
20/11/2017

Betalen met contant geld is per 1 januari 2018 niet meer mogelijk vanwege de breed gedragen afspraak binnen de OV-sector om vanaf die datum contant geld uit de bussen van Connexxion te weren en daarmee de veiligheid van reizigers en chauffeurs te vergroten.

Vanaf 1 januari 2018 kun je bij aankoop van een vervoerbewijs in de Connexxion bus in Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee niet meer met contant geld afrekenen. Contant geld gaat de bus uit! Voortaan betaal je in de bus eenvoudig met je (buitenlandse) pinpas of creditcard. Dat is makkelijker, sneller en veiliger.

 

Je betaalt bij de buschauffeur en krijgt een papieren kaartje uit de Ticketbox. Het bonnetje is je geldige vervoerbewijs. Natuurlijk kun je in de bus ook gewoon blijven reizen met de OV-chipkaart.
Te bestellen via ov-chipkaart.nl.

OV-chipkaart of los kaartje?
Reis je maar af en toe met de bus of heb je onvoldoende saldo op je OV-chipkaart? Dan lijkt een los kaartje een logische keuze. Toch ben je met een OV-chipkaart vaak voordeliger uit.

OPLADEN OV-CHIPKAART
Saldo op de OV-chipkaart zetten kan op 4 manieren: via internet, automatisch, bij een oplaadautomaat of bij een ophaalpunt.

1. OPLADEN VIA INTERNET
Saldo voor de OV-chipkaart (€ 25,- of € 50,-) is te koop in onze webshop. Je betaalt veilig via iDEAL. Daarna zet je het saldo op je OV-chipkaart bij een van de oplaadpunten. TIP: zet minimaal € 10,- of € 15,- op je OV-chipkaart zodat je altijd kunt inchecken. Op sommige bussen met lange trajecten wordt namelijk een instaptarief (borg) van € 10,- of € 15,- berekend.

2. AUTOMATISCH OPLADEN
Altijd voldoende saldo? Vraag automatisch opladen aan. Dat betekent altijd voldoende saldo op je OV-chipkaart. Zodra het saldo onder de € 0,- komt, wordt automatisch een bedrag van je bankrekening overgeboekt naar je OV-chipkaart. Je regelt het via debestetip.nl (alleen te gebruiken op een persoonlijke OV-chipkaart).

3. OPLADEN BIJ EEN OPLAADAUTOMAAT
Je kunt ook saldo kopen bij een oplaadpunt en contant of met pin/chipknip betalen. Een overzicht van deze oplaadpunten en mogelijkheden om contant te betalen vind je op ov chipkaart.nl/servicepuntenzoeker.

4. DE BUS ALS OPHAALPUNT
Heb je een bestelling gedaan in de webshop van Connexxion? Dan kun je deze heel makkelijk op je OV-chipkaart zetten. Gewoon, in de bus! Dit apparaat bevindt zich naast de instapdeur, op het raam van de bus. Zo kun je nog voordat je de bus instapt aangekocht saldo of abonnementen op je OV-chipkaart zetten of automatisch opladen activeren. Het werkt heel gemakkelijk: houd je OV-chipkaart tegen het winkelwagentje op het apparaat. Je bestellingen worden dan direct op de kaart geladen.

Nieuw: koop je kaartje vooraf met een ticket-app op je smartphone

PweeP (voor reizen met Connexxion)
Met de PweeP-app kun je ook de Dal Dagkaart van Connexxion als mobiel ticket kopen, voor € 14,-. Je kiest het gewenste aantal tickets in de app en betaalt VEILIG met iDEAL of creditcard. Vlak voordat je gaat reizen activeer je het ticket in de app. Je hoeft het mobiele ticket dus niet te printen, maar toont het op je mobiele telefoon. Handig!

OV-chip mobiel (te gebruiken bij alle vervoerders) *
Met OV-chip mobiel reis je met je eigen OV-chipkaart in combinatie met je smartphone. Je reist dan op saldo net zoals met een OV-chipkaart. Reizen hiermee is mogelijk bij alle vervoerders.

Tranzer (te gebruiken bij alle vervoerders)
Plan je reis en koop direct je vervoerbewijs met de Tranzer-app. Het is een mobiel ticket, geldig voor je hele reis, of je nu reist met de bus of de trein